A területi államigazgatás egységes működését támogató rendszerfejlesztése (EMTR), Aláírás-minta alapú hitelesítési rendszer (AMAHIT) alprojekt
KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00045
Közigazgatás– és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP)
Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP)
Budapest Főváros Kormányhivatala
IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Miniszterelnökség
Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
6.467.814.913 Ft
151.000.000 Ft
2023.11.30.
A projektben tervezett aláírás-minta alapú hitelesítési (továbbiakban: AMAHIT) rendszer fejlesztésével megtörtént a napjainkban legelterjedtebb – dokumentumhitelesítésre és biometrikus azonosításra egyaránt használt – kézi aláírást alapul vevő új elektronikus hitelesítési forma kialakítása és széleskörű bevezetése valamennyi kormányablakban. Ez egy önkéntességen alapuló hitelesítési mód lesz, amely során az ügyfél egy kormányhivatali szintű védett nyilvántartás számára ad aláírásmintát. A fejlesztés eredményeképpen az elektronikus kapcsolattartásra nem képes vagy egyéb okból erre nem hajlandó ügyfelek számára is elérhető vált egy egyszerű, de már teljesen digitális dokumentumhitelesítési forma a személyes megjelenéssel járó, mindennapi ügyintézés során.
Az AMAHIT rendszer bevezetése lehetővé tette a tisztán elektronikus dokumentumokon alapuló back office típusú ügyintézést, amely az ügyek feldolgozásának hatékonyságát jelentős mértékben javíthatja.
A rendszerhez kapcsolódóan egy integrált eszköz, Biometrikus Ügyfélkapcsolati Végpont (továbbiakban BÜV egység) is kialakításra került, mely az aláírópad, POS-terminál, eSzemélyi olvasó funkcionalitást egy, közös házba szerelve biztosítja.